A Borderlands 2 nemcsak hogy sikeres lett, de sikerült számos hibáját kijavítania az előző résznek így sokkal jobb és érdekesebb folytatást kaptunk. Adva volt a kérdés tehát: Mikor jön a folytatás? 2014 lett az év amikor ez megtörtént... Legalábbis majdnem...
A Pre- Sequel, ahogy a neve is mutatja folytatás, csak épp az első részé. A cselekmény a második rész előtt játszódik, amikor is egy aHiperion cégnek dolgozó programozó Jack felhívására négy Kamravadász (a játékos karakterek) Pandoráról a bolygó holdja, az Elpis körül keringő Hiperion űrállomásra utazik. Az állomást azonban rövid időn belül elfoglalja a Dahl cég katonáit vezető Zarpedon Ezredes. Jack kideríti hogy az űrállomás védelmi rendszerét a holdról blokkolját így egy rakétával kilő minket az Elpisre és kezdetét veszi a kaland az állomás visszafoglalásáért és a holdon lévő Kamra megtalálásáért. Mindezalatt persze tanúi lehetünk, a Hiperion cég felemelkedésének és hogy ezalatt hogyan válik Jack hősből a Borderlands 2-ben megismert zsarnokká....
A Borderlandsnek sosem volt erőssége a történet. Az első résznek gyakorlatilag nem is volt. A második rész már rengeteget fejlődött ezen a téren és több mindent bemutatott a játék univerzumából is. Érezhető hogy a Pre-Sequel próbál a második rész nyomdokain haladni elmesélés terén, de valami mégis hiányzott nekem belőle. Mentségére legyen mondva hogy Jack a Kamrában játszódó utolsó jelenete annyira jól van megírva hogy a hátamon felállt a szőr mikor végignéztem.
A program tartalmilag nagyrészt a második részt idézi. A kezelőfelület egy az egyben onnan lett át emelve. A játszható karakterek között többnyire ismerős arcokat köszönthetünk. Közülük egy-kettő feltűnik főellenfélként a Borderlands 2-ben is így ez a játék nem csak Jack de az ő eredet történetükként is szolgál. Itt van például Wilhelm, akin itt még csak "pár" kibernetikus beültetés található, de a második részre már inkább hasonlít egy transformerre. A rajongók nagy örömére játszható karakter lett Claptrap is (bár én jobban örülök annak hogy így nem találkozom vele a játék során). Mivel a játék egy holdon játszódik, újításként bele került egy tényező ez pedig a légüres tér. Bizonyos helyeken vákuumba kerülünk ilyenkor pedig lecsökken a gravitáció, képesek vagyunk nagyobbat ugrani és jobban koordinálni eme mozdulatainkat. Mivel levegő nélkül nehéz megélni egy holdon ezért oxigén is csak korlátozott mennyiségben áll rendelkezésünkre amit az éppen birtokunkban lévő oxigénkészülék (játékbeli nevén "OZ Kit") tulajdonságai határoznak meg. Fegyvertípusból is kínál egy újat a játék ez pedig a lézerfegyverek. Az elején nem tűnt valami hasznosnak de ahogy haladtam előre egyre többször akadt használható lézercsúzli a kezeim közé.
A helyszínt és az újításokat figyelembe véve azt kell mondjam, a Borderlands szakított végleg az első részben megismert piszkos, sivatagi már már poszt-apokaliptikus vonallal és teljesen a "hagyományosabb" scifi műfaj felé orientálódik szép lassan. Ehhez azért a játék zenéje is hozzáadott nem keveset, amiről nem egyszer az "Imperium Galactica" nevű ősrégi stratégiai scifi játék ugrott be.
A többi szokásos Borderlands elemet (loootolás, szintlépéses fejlődés stb.) szándékosan nem írom bele a cikkbe, ezek ugyanis olyannyira a játék szerves részét képezik hogy nem érzem szükségét újra kitárgyalni.
Ennyi lett voltan cikksorozatom a Borderlands játékokról. A legújabb játékot a sorozatban a Telltale Games készitette el /készíti, ami az eddigiektől eltérően egy öt részből álló kalandjáték. Eddig három rész jelent meg a "Tales from The Borderlands"-ből és a Telltale játékok ismerőjeként tudom, hogy a teljes képet csak mind az öt rész végigjátszásával kapnám meg, ezért kivárom a az ötödik rész megjelenését, a következő Borderlands témájú írásomig...
A játékokat ajánlom minden sok szabadidővel rendelkező egyénnek, akik szeretnek belefeledkezni egy játékba órákig és élvezni a nagy szabadságot és teret amit a játék nyújt esetleg azoknak akik szeretnek koopozni. Azoknak kevésbé akik néha néha pötyögnek valami játékkal és elütnek egy-két órát (némely küldetés baromi hosszú) és akiket nem fog meg az olykor prosztó és paraszt humor, valamint nem kedvelője a scifi témáknak se az RPG-knek.
Nemrég került megrendezésre az E3 nevű játékokkal foglakozó konferencia Amerikában és lezajlott ott pár egészen érdekes bemutató. Az egyik számomra egy fontos bejelentés volt így ennek okán a következő játékokról szóló cikkeim a kedvenc a játéksorozatom programjairól fog szólni. Készüljetek a jövőre...
A bejegyzés trackback címe: