2016. november 20. 20:14 - Redfield

Resident Evil - Revelations (2012)

Fear On Board

10666711-1361380396-27105.jpg

2005

Egy évvel ezelőtt Terragrigia önfenntartó, futurisztikus, tengeren lebegő városát terrortámadás éri, amikor az Il Veltro nevű szervezet genetikailag módosított lényeket (azaz bioorganikus fegyvereket) dob a városra. Más megoldás nem lévén a saját napenergiáját használva porig rombolják Terragrigiát.

Az események után egy évvel, eltűnik két B.S.A.A. ügynök, Chris Redfield és Jessica Sherawat. Felettesük két embert, Jill Valentinet és Parker Lucianit küldi az elveszettek utolsó ismert tartózkodási helyére: egy a tengeren, magányosan sodródó luxushajóra. Jill és Parker meg is érkeznek a Queen Zenobiára, de a hajó közel sem annyira lakatlan mint gondolták. Abszurd és torz kinézetű lények járkálnak a Queen Zenobia belsejében. Jill-ék az embert próbáló mentőakció közben leleplezik nem csak a hajó, de az egy évvel ezelőtti terragrigiai katasztrófa valódi okait...

Az ötödik rész lepipálta a Capcom játékainak eladásait, de a rajongók nagy hányada felemás érzésekkel fejezte be a játékot. A legtöbben a horror hangulat abszolút hiányát és az akciófilmbe illő részek térnyerését kifogásolták. Lassan, de biztosan úgy tűnt azoknak lesz igaza, akik szerint a negyedik rész által kitaposott új ösvény lesz a sorozat veszte is. Ez egészen a Resident Evil Revelation megjelenéséig maradt így.

hivatalosan_is_keszul_a_resident_evil_revelations_2_1.jpg

Eredetileg Nintendo 3DS-re jelent meg, mivel a készítők úgy gondolták a gép tulajdonságai miatt képes feszült és ijesztő atmoszférát teremteni, ahol a játékos azt érzi hogy minden sarkon veszély leselkedik rá. A fejlesztők célja a játéksorozat gyökereihez való visszatérés, valamint a játékmenet modernizálása. A hajó véleményem szerint teli találat a maga klausztrofób és izolált környezetével. A játékot fejezetekre van bontva, ahol minden új szakasz előtt kapunk egy emlékeztetőt mi is történt az előző fejezetben. Ez ekkoriban még nem volt megszokott, de adott egy sorozatos beütést a történetnek.

Ugyan a Revelations,  3DS exkluzív játék lett, egy évvel az eredeti megjelenés után egy évvel kiadtak egy HD verziót, az akkori konzolokra és PC-re is. A feljavított grafika mellett, kaptunk még egy bővített Raid Modot is.

Ha az újkori Resident Evileket nézzük, azt kell, hogy mondjam, a negyedik rész sikerének ellenére is, a Revelationnak sikerült elsőnek anélkül használni ezt az akció orientált megközelítést, hogy mégis áthassa azt a korai részek hangulata és borzongása. Ám nem pusztán a régi atmoszféra a játék újítása. Végre lehet egyszerre lőni és mozogni! Állítólag azért nem alkalmazták ezt eddig, mert "túl gyors lett volna egy túlélőhorror játékban. Szerencsére hallgattak az új idők szavára és meglépték ezt az újítást. De persze nem japánokról lenne szó, ha ezért az apró ajándékért ne vettek volna le valamit a mérlegről. Karakterünk kicsit lassabban fog kocogni a megszokottnál és az ellenfelek dinamikusabban mozognak vagy térnek ki támadásaink, lövéseink elöl.

revelations2.jpg

Kapunk egy új eszközt, a Genesist, aminek a fő tulajdonsága, hogy mintát vehetünk az elhullott ellenségeink teteméről. Ha összegyűjtöttünk elegendő szövetet, a szerkezet egy gyógy-felszereléssel ajándékoz meg. Ám nem csak erre hasznos új szerkentyűnk, hanem képes rejtett tárgyakat is megtalálni a helyiség, így nyújtva plusz lőszert a játékosoknak. A harmadik funkciója a különféle dolgok (pl. fegyverek, fegyver-alkatrészek) kioldása a pályákon elszórt ujjlenyomatok beszkennelésével.

A fegyverek fejlesztése sem a megszokott módon történik. Pályánkon megtalálva, illetve ellenségek által hátrahagyva vehetünk fel különböző fejlesztési elemeket. Néhol találni fogunk dobozokat, amikbe használaton kívüli fegyvereinket rakhatjuk. Itt illeszthetjük beléjük a talált elemeket is, amiknek mindegyike felruházza valamilyen képességgel a szóban forgó fegyvert. Van amelyik nagyobb tárkapacitást ad, másik nagyobb sebzést stb. Az is megvan határozva hogy melyik fegyverbe, mennyi elemet lehet bele rakni és van olyan alkatrész, amit bizonyos vasakba nem rakhatunk (pl. Géppuskába tűzsebességet).

Ha a kampány módot meguntuk, ott van még újdonságként a Raid Mode. Ez igazából egy darálásra építő akció, kis szerepjátékkal leöntve. Választunk egy karaktert, felfegyverezzük és a pálya kiválasztása után hajrá! A pontból indulunk és el kell jutni B-be, de ezalatt egy tetemes mennyiségű nyomorult verődik a nyomunkba. Ellenfeleink szintekkel rendelkeznek így eltérő erővel, szívóssággal és gyorsasággal rendelkeznek. Magunk is tapasztalati pontokat gyűjtünk be minden pálya végén, amitől előbb utóbb szintet lépünk. Mindemellett pénzt is kapunk teljesítményünkért, amiből persze aztán a bolt menüpontban vásárolhatunk lőszert, fegyvert és egyéb más dolgot.

resident-evil-revelations-screenshot-4-best-pc-games-2013-supercomtech.jpg

A modernebb megközelítés maradt, azonban ennek ellenére is most kapjuk meg hosszú idő után azt a játékot, aminek ténylegesen van valami köze a horror hangulathoz. A szörnyek designja kissé gyenge, de érezhetően nehéz már mit kitalálni ennyi rész után. Ettől még megér minden egyes belefektetett percet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulvel.blog.hu/api/trackback/id/tr2911941441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása