2015. október 18. 15:02 - Redfield

Diablo 2 / Diablo 2: Lord of Destruction (2000 / 2001)

Evil Has Survived.

diablo_ii_coverart.pngA Diablo, egy újabb Blizzard-féle sikersorozat első része lett. A hack'n'slash játékmenettel műfajt teremtett a valósidejű szerepjátékok között. A játék sikeréhez nagyban hozzájárult a népszerű többjátékos mód, ami sajnos megpecsételte a többi rész játékmenetét.

"Stay awhile and listen."

2000-ben, három évvel az előző rész után megjelent a Diablo 2. Szerintem akkor még senki sem gondolt, hogy 12 évvel a megjelenése után is lesz aki játszik még ezzel a játékkal. A történet pár héttel az előző rész után játszódik: A Tristram katedrális alá zárt Diablo legyőzetett egy bátor hős által, ám a harcos az esemény hatására megváltozik és a Sötét Vándorrá válik, aki Menedékföldjén járva mindenhol halát és pusztítást hagy maga után. A játékos által alakított új hősnek kell szembe kell néznie Diablo testvéreinek szolgáival és megállítania a Sötét Vándort mielőtt az beteljesíti szörnyű végzetét...

diablo_02.jpgHősünk generálása a korábbi mintát követi, ám ezúttal sokkal összetettebb kasztok között választhatunk. Az Amazon az előzőrész Rogueja, aki képes akár lándzsát és pajzsot is halálosan forgatni ha úgy fejlesztjük. A Nekromanta, lények idézésében ás az átkok szórásában kiváló. Barbár egy igazán brutális ellenfél aki közelharcban képes a legnagyobb démonhadakat is ketté hasítani fejlesszük baltára buzogányra vagy kardra. A pajzsos közelharc és az aurák használatának mestere a Paladin. Az elemi varázslatokat kedvelőknek viszont a mágust ajánlom.


images_3.jpgA játék tartalma óriásira bővült. Többé már nem vagyunk lekorlátozva egyetlen városra sem egyetlen katakombára. Négy fejezeten keresztül játszhatunk és mindegyik fejezetben más tájakon kalandozhatunk. Mindig egy városban kezdünk, amit npc-k népesítenek be. Az előző rész Tristramjához hasonlóan itt is találhatók különböző kereskedők, gyógyítók, kovácsok. A város falain kívül több részre osztott, hatalmas terület fekszik rengeteg sírbolttal és többszintes barlangrendszerekkel. Itt találhatók a démonok seregei, akik folyamatosan a vérünket akarják. A legyőzésükhöz háromszor annyi fegyver lesz segítségünkre mint azelőtt nem is beszélve a mágikus, egyedi, ritka és set tárgyakról. Ezúttal már több nehézségi fokozat áll rendelkezésünkre, de csak akkor érhetjük el a nehezebb fokozatot, ha már a könnyebben végigvittük a játékot.

"Not even death can save you from me."

Ezúttal nem kell a démonhordák ellen egyedül vonulni. Felbérelhetünk zsoldosokat is, fejezetenkhqdefault_3.jpgént más-más fajtát vehetünk fel (íjász, paplovag stb). Persze nélkülük sem kell magányosan róni Menedékföldét, hála a játék jól kidolgozott többjátékos módjának. Megszámlálni se tudom hányszor játszottam haverokkal és irtottuk a démonok seregeit, nem is beszélve az egymás elleni küzdelmekről. Akárcsak a már kivesézett Borderlandsen sajnos ezen a játékon is lehet érezni, hogy a fejlesztés fő célja a multiplayer mód volt, ami remekül sikerült, de ez az egyjátékos mód rovására ment. A mentési rendszer egyszerűen trágya! Egyedül a tárgylista és a karakter adatok kerülnek mentésre és ha a játék kezdetekor betöltjük a játékot a területe újragenerálódik. Segítségünkre vannak az úgynevezett Waypointok, amiket megszerezve a világ különböző pontjaira teleportálhatunk dacára a térkép újratervezésének. Halálunk esetén a fejezet városában rak le minket a játék és a tárgyaink a halálunk helyszínén fekvő hullánkban található. Még egy körülményesen megoldott dolog...


diablo_ii_lord_of_destruction_coverart.pngEgy évvel később megjelent a játékhoz egy kiegészítő, Lord of Destruction címmel. Az alapjáték négy fejezete bővül egy ötödikkel, ami a sima Diablo 2-t folytatja. Diablo elpusztult és a lélekövét megsemmisítettük a testvéréével, Mephistoéval együtt, azonban az utolsó a Három Főgonoszok közül, Baal elmenekült. és az Arreat Hegy felé tart hogy a misztikus tárgy, a Világkkő segítségével elárassza Menedékföldét a pokol seregeivel. Természetesen a mi feladatunk lesz megállítani őt...

A kiegészítő újításait nehéz lenne felsorolni mivel majdnem 10 évnyi patchelés közben ez a lista kibővült. rendesen. A pár alapvetőt felsorolok:

  • Megnövelt ládaméret (az eredeti kétszerese).
  • A játék már 800×600-as felbontás is játszható.
  • A segítők között megjelent egy új fajta, a barbár, és immár végigkísérik a játékost kalandjai során. Továbbá nekik is lehet fegyvert és ruházatot adni, saját maguk is képesek fejlődni (nem a játékost követve), gyógyíthatók, és fel is támaszthatók.
  • Rengeteg új tárgy:
  • Rúnák (hasonlítanak a drágakövekre, de speciális "szavakat" kirakva belőlük rendkívül erős bónuszok nyerhetők.
  • Barkácsolt (Crafted) tárgyak, melyeket az úgynevezett horadrim-kockában állíthatunk elő.
  • Ékszerek (Jewels), szintén tárgyakba építve adhatnak plusz tulajdonságokat.
  • Charm-ok, melyeket a játékos magánál tartva kaphat bónuszokat.
  • Áttetsző (ethereal) tárgyak, melyek erősebbek, viszont nem javíthatók.
  • Új egyedi (unique), készlet (set), és alap tárgyak.
  • Két új kasztot is kapunk:
    • A Druida: Képes állatok idézésére, a természet erejével varázsolni és átváltozni bizonyos állatokká.
    • A Bérgyilkos: A harcművészetek nagymestere aki csapdákat is tud állítani a démonoknak.

 Mint már említettem párszor, hogy a Diablo 2 kultusza hosszú évekig fenn maradt és valójában egyetlen játék törte meg ezt: A Diablo 3. része...

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulvel.blog.hu/api/trackback/id/tr397969551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása