A Diablo, egy újabb Blizzard-féle sikersorozat első része lett. A hack'n'slash játékmenettel műfajt teremtett a valósidejű szerepjátékok között. A játék sikeréhez nagyban hozzájárult a népszerű többjátékos mód, ami sajnos megpecsételte a többi rész játékmenetét.
"Stay awhile and listen."
2000-ben, három évvel az előző rész után megjelent a Diablo 2. Szerintem akkor még senki sem gondolt, hogy 12 évvel a megjelenése után is lesz aki játszik még ezzel a játékkal. A történet pár héttel az előző rész után játszódik: A Tristram katedrális alá zárt Diablo legyőzetett egy bátor hős által, ám a harcos az esemény hatására megváltozik és a Sötét Vándorrá válik, aki Menedékföldjén járva mindenhol halát és pusztítást hagy maga után. A játékos által alakított új hősnek kell szembe kell néznie Diablo testvéreinek szolgáival és megállítania a Sötét Vándort mielőtt az beteljesíti szörnyű végzetét...
Hősünk generálása a korábbi mintát követi, ám ezúttal sokkal összetettebb kasztok között választhatunk. Az Amazon az előzőrész Rogueja, aki képes akár lándzsát és pajzsot is halálosan forgatni ha úgy fejlesztjük. A Nekromanta, lények idézésében ás az átkok szórásában kiváló. Barbár egy igazán brutális ellenfél aki közelharcban képes a legnagyobb démonhadakat is ketté hasítani fejlesszük baltára buzogányra vagy kardra. A pajzsos közelharc és az aurák használatának mestere a Paladin. Az elemi varázslatokat kedvelőknek viszont a mágust ajánlom.
A játék tartalma óriásira bővült. Többé már nem vagyunk lekorlátozva egyetlen városra sem egyetlen katakombára. Négy fejezeten keresztül játszhatunk és mindegyik fejezetben más tájakon kalandozhatunk. Mindig egy városban kezdünk, amit npc-k népesítenek be. Az előző rész Tristramjához hasonlóan itt is találhatók különböző kereskedők, gyógyítók, kovácsok. A város falain kívül több részre osztott, hatalmas terület fekszik rengeteg sírbolttal és többszintes barlangrendszerekkel. Itt találhatók a démonok seregei, akik folyamatosan a vérünket akarják. A legyőzésükhöz háromszor annyi fegyver lesz segítségünkre mint azelőtt nem is beszélve a mágikus, egyedi, ritka és set tárgyakról. Ezúttal már több nehézségi fokozat áll rendelkezésünkre, de csak akkor érhetjük el a nehezebb fokozatot, ha már a könnyebben végigvittük a játékot.
"Not even death can save you from me."
Ezúttal nem kell a démonhordák ellen egyedül vonulni. Felbérelhetünk zsoldosokat is, fejezetenként más-más fajtát vehetünk fel (íjász, paplovag stb). Persze nélkülük sem kell magányosan róni Menedékföldét, hála a játék jól kidolgozott többjátékos módjának. Megszámlálni se tudom hányszor játszottam haverokkal és irtottuk a démonok seregeit, nem is beszélve az egymás elleni küzdelmekről. Akárcsak a már kivesézett Borderlandsen sajnos ezen a játékon is lehet érezni, hogy a fejlesztés fő célja a multiplayer mód volt, ami remekül sikerült, de ez az egyjátékos mód rovására ment. A mentési rendszer egyszerűen trágya! Egyedül a tárgylista és a karakter adatok kerülnek mentésre és ha a játék kezdetekor betöltjük a játékot a területe újragenerálódik. Segítségünkre vannak az úgynevezett Waypointok, amiket megszerezve a világ különböző pontjaira teleportálhatunk dacára a térkép újratervezésének. Halálunk esetén a fejezet városában rak le minket a játék és a tárgyaink a halálunk helyszínén fekvő hullánkban található. Még egy körülményesen megoldott dolog...
Egy évvel később megjelent a játékhoz egy kiegészítő, Lord of Destruction címmel. Az alapjáték négy fejezete bővül egy ötödikkel, ami a sima Diablo 2-t folytatja. Diablo elpusztult és a lélekövét megsemmisítettük a testvéréével, Mephistoéval együtt, azonban az utolsó a Három Főgonoszok közül, Baal elmenekült. és az Arreat Hegy felé tart hogy a misztikus tárgy, a Világkkő segítségével elárassza Menedékföldét a pokol seregeivel. Természetesen a mi feladatunk lesz megállítani őt...
A kiegészítő újításait nehéz lenne felsorolni mivel majdnem 10 évnyi patchelés közben ez a lista kibővült. rendesen. A pár alapvetőt felsorolok:
- Megnövelt ládaméret (az eredeti kétszerese).
- A játék már 800×600-as felbontás is játszható.
- A segítők között megjelent egy új fajta, a barbár, és immár végigkísérik a játékost kalandjai során. Továbbá nekik is lehet fegyvert és ruházatot adni, saját maguk is képesek fejlődni (nem a játékost követve), gyógyíthatók, és fel is támaszthatók.
- Rengeteg új tárgy:
- Rúnák (hasonlítanak a drágakövekre, de speciális "szavakat" kirakva belőlük rendkívül erős bónuszok nyerhetők.
- Barkácsolt (Crafted) tárgyak, melyeket az úgynevezett horadrim-kockában állíthatunk elő.
- Ékszerek (Jewels), szintén tárgyakba építve adhatnak plusz tulajdonságokat.
- Charm-ok, melyeket a játékos magánál tartva kaphat bónuszokat.
- Áttetsző (ethereal) tárgyak, melyek erősebbek, viszont nem javíthatók.
- Új egyedi (unique), készlet (set), és alap tárgyak.
- Két új kasztot is kapunk:
- A Druida: Képes állatok idézésére, a természet erejével varázsolni és átváltozni bizonyos állatokká.
- A Bérgyilkos: A harcművészetek nagymestere aki csapdákat is tud állítani a démonoknak.
Mint már említettem párszor, hogy a Diablo 2 kultusza hosszú évekig fenn maradt és valójában egyetlen játék törte meg ezt: A Diablo 3. része...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.