2016. február 13. 17:00 - Redfield

Resident Evil Survivor (2000)

The Nightmare Continues

resident_evil_survivor.jpgA harmadik rész után nem kapott közvetlen folytatást a sorozat, helyette  kibővítették az univerzumot az első mellékszállal, ezzel együtt rendhagyó módon kiléptek a váltott nézetes kameraállásból és létrehozták az első fps szemszögből játszható Resident Evilt. Nem biztos hogy jó ötlet volt... Igaz, a PS-hez fejlesztett fénypisztolyhoz készült, de hát szerezzen be olyat, akinek két anyja van. Természetesen működött hagyományos kontrollerrel is, de a célkereszt irányítása nehezebb valószínűleg, ez "csak" akkor okoz problémát, amikor kutyák, meg egyéb zombiknál lényegesebben gyorsabb ellenfelek törnek ránk.


1998 November

Raccoon Cityt elpusztította a T-Vírus járvány, ezért a kormánynak más választása nem lévén atomcsapással volt kénytelen megállítani a vírus tovább terjedését. Kevesen tudják azonban, hogy nem ez volt az egyetlen tombolása a halálos kórnak...

A zombiktól hemzsegő Umbrella irányította Sheena Szigetet egy helikopter hagyná el, ám ezt egy, a jármű talpára kapaszkodó férfi szabotálja. A helikopter lezuhan, rejtélyes pilótája pedig minden emlékét elvesztve tér magához. Egyedül áll a szigetváros egy néma sikátorában anélkül, hogy tudná, kicsoda és hogy hol van. Egyetlen reménye a pisztoly , amit a kezében tart...medium_30650_3309110367.jpg

A hasonló fps-ektől eltérően, a felhasználói felület eléggé minimalista. Alul, a bal sarokban látjuk milyen fegyver van a kezünkben, mellette egy hosszú sávban a tárban lévő golyókat láthatjuk... szó szerint. A jobb sarokban a szokásos EKG vonal mutatja életerőnket. Ha célozni akarunk a célzásgomb megnyomása után megjelenik a célkereszt és az iránygombokkal navigálhatjuk a célkeresztet. Ennyi. Alapjába véve egy klasszikus rail-shooter, csak épp a karakterünk mozgását itt mi irányíthatjuk. 

A játék kinézetében nem igazán volt a csúcs a maga idejében. A Resident Evil 3 után nem sokkal megjelenik egy fps, ami a RESIDENT EVIL 2 MODELLJEIT használja! Mentségére legyen mondva van két új egység (+ a Hunter is az első részből visszatér), de ez akkoris tőnik inkább egy RE2 kiegészítőnek. Az új évezred hajnalán ez így eléggé sekélyes, és a fából faragott karaktermodellek se sokkal jobbak az átvezetőkben, amiket a játék motorjával készültek, valószínűleg alacsony költségvetés miatt (ez a gyanú most ütött szöget a fejembe).

Tartalmilag semresident_evil_survivor10.jpg valami hosszú a játék. Összesen két és félórába került a végig futni rajta. (hálisten, hogy nem több). A vége után elmenthetjük a megszerzett fegyvereinket, amiket aztán a következő játék elején már magunkénak tudhatunk (mind a négy fegyvert(!), ami a játékban elérhető). Jah a mentés... A mentés, ahol csak a tárgyainkat tudjuk elmenteni. Játék közben nincs lehetőségünk ekkora "bravúrra". Három halál esetén kezdhetjük újra az egész játékot! Kösz...

Ami jó dolog (valamennyire) a Resident Evil Survivor-ben, a370268-resident-evil-survivor-playstation-screenshot-licker-leaps.pngz fps mód újdonsága. Amitől a sima Resident Evilben már nem ijedünk meg, itt simán székből felugró hatást tud gyakorolni az emberre. A közelség élmény tényleg "felfrissíti" a rettegés élményét. Az játék útvonalakban többször is elágazik két vagy három felé, ami kissé befolyásolja a végkimenetelt, így az újrajátszási faktort megnöveli.

Ez még a szokásosnál is igénytelenebb és összecsapottabb cikk volt, de erről a játékról többet nem lehet és nem is akarok többet írni. Nem véletlenül ez az egyik méltán elfeledett mostohagyereke a sorozatnak.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulvel.blog.hu/api/trackback/id/tr468377520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása