2016. április 23. 22:54 - Redfield

Doom II - Hell On Earth (1994)

Let the obsession begin! Again!

doom_ii_box_art_high_resolution_by_llortor-d6bpuj4.png"Miután szó szerint megmenekült a Pokolból a Tengerészgyalogos, egy átjáró segítségével visszatér a Földre. Hazatérve azonban nem talál mást csak pusztulást és halált. A Pokol seregei romba döntötték az egész civilizációt és az emberiség kevés életben maradt hányada evakuálni kényszerül a bolygóról, de a démonok az útjukba állnak. A Tengerészgyalogos újból szembeszáll a pokoli teremtményekkel, hogy menekülőutat biztosítson az emberiségnek, valamint megpróbálja megtalálni az invázió forrását hogy megszüntesse azt mindörökre..."

d.jpgEgy évvel az előző rész után az id software már piacra is dobta a folytatását a Doom-nak. Mivel ebben az időben még nem volt divat a videojátékok futószalagon történő, igénytelen elkészítése, ez eléggé gyorsnak számított. Mondjuk ez a játék tartalmán meg is látszott. A Doom II - Hell On Earth nem sokat tesz hozzá elődjéhez. A grafika ugyanaz maradt , mindössze egy új fegyvert kapunk (duplacsövű vadászpuska) és az ellenfelek is pár kivételen kívül az előző részből újrahasznosított figurák (még a bossok is...).

Ez a szint ma már többnyire egy kiegészítő csomagnak felelne meg, ennek ellenére a folytatást még nagyobb siker övezte mint az első részt. Én magam is hamarabb ismertem meg elődjénél és a környezetemben mindenki csak "dúmkettő"-nek ismerte mintsem Doom II-nek, de ez is csak azt bizonyítja hogy nehéz megkülönböztetni az első részt a Hell On Earth-től.

doom2_ingame_1.pngHa mégis van amiben különbözik elődjétől, az annyiban kimerül, hogy habár itt is fejezetre van bontva a "cselekmény", nincs lehetőségünk választani köztük a főmenüben és játék által kínált 30 pályát egyben az elejétől a végéig egyben kell végigjátszanunk. Persze mindegyik fejezet végén kapunk egy-két bekezdéses alibi szöveget a játék "történetéről", de akárcsak  az első részben, itt sem lesz sokkal fontosabb mi miért történik. Ez persze csak egy apró változás, de egyszerűen nem igazán lehet tényleg mit írni egy játékról, ami szakasztott ugyan az mint elődje...

A játék kapott egy késői kiegészítőt (ami csak egy új nyolc pályás ), még X-Box 360-ra való megjelenésekor "No Rest for the Living" néven, ami később a harmadik rész feljavított változatába is bekerült. Itt a föld inváziója után megmaradt démonokat számolhatjuk fel, valamint vezérüket egy Cyberdemont, ami a Doom II-ben való folytonos feltűnése miatt korántsem annyira "júnik" mint az első rész egyik főellenfeleként.

Itt pedig egy álljon korabeli bemutatóvideó a játékból, ahol a játék készítői is megszólalnak:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulvel.blog.hu/api/trackback/id/tr1008646118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása