2016. május 23. 20:47 - Redfield

Final Doom - TNT: Evilution / The Plutonia Experiment (1996)

final_doom_box_cover.jpegBeszélgessünk  kicsit a rajongói munkák iparosított kiárusításáról. Egy kultjáték esetében előfordul, hogy a lelkes fanok kitermelnek maguk szórakoztatására további részeket. Ezek többnyire ingyenesen letölthető tartalmakként lesznek elérhetőek, de nem egyszer előfordul, hogy az eredeti játék kiadója fantáziát lát a modban és egy normális játék feléért, de az is megesik, hogy egy teljes játéknak megfelelő összegért adnak ki egy ilyen alkotást. Ez odáig rendben van, ha megfelelő minőségű játékkal állunk szemben, de ennek ellentéte sajnos többször fordul elő, mint azt szeretnénk.

1996-ban, az id Software egyik alapítójának, John Romeronak kezdeményezésével két Doom modifikációt is megjelentettek egy "Final Doom" nevű gyűjteményes lemezen. Mindkét mod a Doom II mintájára, 30 plusz 2 titkos pályából áll, és a második rész történetét viszi tovább, anélkül hogy utalnának egymásra.

final.pngTNT: Evilution

"A Földtől távol, az UAC újrakezdte kísérleteit az Io-n, a Jupiter egyik holdján. A bázis fölött egy űrhajó lebeg, amit a radaron ellátóhajónak néztek. Borzalmas démonok özönlöttek ki belőle, a halál árnyékát borítva a bázisra. A főhős katonán kívül, az összes bajtársát lemészárolták vagy zombivá változtatták. Ezúttal nem a túlélés hajtja a Tengerészgyalogost, hanem a bosszú."

Az Evilutiont egy TeamTNT nevű, független csapat fejlesztette mod, amit az id software megvásárolt elkészültekor. Többnyire különféle épületekben fogunk rohangálni és ölni az démonokat.  A terepnek megfelelően, a pályák inkább hi-tech designnel bírnak. A Doom 1-2-ből hiányoltam a különféle irodákat és hasonló helységeket és itt végre megkaptam, székestül, íróasztalostul, monitorostul, ami dicséretes. Megjegyzendő, a háttérzenék teljesen újak, a modhoz készültek. Játékmenetben nehezebb mint a két előző játék de azért még nem vészes.

The Plutonia Experiment
final.jpg

"A nemzetek legjobb tudósai mindent megpróbáltak, hogy bezárják a Pokol hét dimenzióközi kapuját, de egy portál nyitva maradt. Egyedül kell behatolnod a lerombolt komplexumba, legyőznöd a démoni Kapuőrt és lezárnod az utolsó pokolüreget, mielőtt az élőhalottak ismét készen állnának a világ meghódítására."

Ismereteim szerint ezt a modot a Doom közösség tagjai többre tartják, mint a "Minden idők 10 legrosszabb Doom modja" közé került Evilutiont. Ez a modifikáció már egyeesen a Final Doomhoz készült, ami (számomra) elég ritka hogy "amatőrök" készítenek egy ismert játékhoz "dájrekttúkompaktdiszk" modot. Ezután talán érthető, hogy nem véletlen vártam mint a messiást, hátha több újat tud mutatni, de nem hogy csalódtam benne, de még rá is rak egy lapáttal. A játék NEHÉZ! Sőt! Nem csak nehéz, de szemétláda is! Nem értem mi abban a jó, ha pályakezdésnél már minimum öt szörny vesz kereszttűzbe és még hol vannak az indokolatlanul, tömegestül nyakamba fosott táposabb ellenfelek...

A két mod azonban együtt is elég sok hibával rendelkezik, mint a rejtett kapcsolók, amiket félóra rohangálás után kellett egy Youtube videóban fellelnem (hogy mehetett ez 1996-ban mikor még az internet nem volt annyira mainstream?), vagy amikor úgy jutottam el a pálya kijáratához hogy vissza kellett ugranom egy teleportba, amelyikből épp előtte jöttem oda egy harmadik helyszínről. Nem tudom elhinni hogy van aki ezeket a design-beli fordulatokat kihívásnak éli meg valaki és nem szívatásnak... Valahol azért megértem a készítőket, elvégre ezeken a dolgokon kívül más új tartalmat nem igazán szuszakoltak be a játékba, ami nem tudom hogy az id döntése volt vagy a saját lustaságuk, mindenesetre számomra itt vérzik el mindkettő mod.

Az ok, amiért egyetlenegy gameplay képet sem raktam ki, az annyi hogy semmi, de semmi újdonság nincs. Olyannyira, hogy nincsenek új fegyverek, sem új szörnyek, de még a meglévő fegyók vagy démonok külsején sem változtattak egy pixelt sem. Elhiszem hogy a Doom II után két évvel nagyon király lehetett plusz kétszer 32 pályát végigjátszani, de amellett már nem tudok elmenni, amikor MINDKETTŐ játék főgonosza képében, a Doom II főellenfele köszön vissza (és köpködi ránk a démonokat...). Ha nem lettek volna fegyvereket és szörnyeket módosító modok a neten, (amivel egy kis új színt tudtam csiholni a látványos egyhangúságba ) nem is valószínű hogy kipróbáltam volna egyiket sem ezek közül.

Hiába telt el azóta annyi év még ma is tele van hasonló esettel a játék világ és jogosan tehetjük fel a kérdést hogy bízhatunk e egy független készítő(k) által megkreált mod-ban. Egyébként vannak pozitív példák, mint a Half-Life esete a Counter Strikekal, de óva intek mindenkit hogy egy jól hangzó név mellé felsorakoztatott hasonló plusz tartalomért azonnal rohanjon a boltba.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulvel.blog.hu/api/trackback/id/tr908724020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása