2015. október 08. 13:03 - Redfield

Fallout: New Vegas (2010)

Enjoy your stay.

fnv_box_art_us.jpg2008-ban a Bethesda felébresztette a Fallout franchise-t régen tartó álmából, de szerintem ők sem gondolták, hogy mekkora aranytojástojó tyúkot szereztek meg az Interplaytől. A sorozat harmadik része óriási siker lett. A megjelenés utáni évben sorra érkeztek is a különböző tartalmú igencsak jó minőségű DLC-k, majd jött egy Game Of The Year Edition is és a Bethesda egy tollvonással kitörölte a konzolos BOS cselekményeit a kánonból. A játék rajongóira meglehetősen szép idők köszöntöttek és ezt csak tovább emelte a 2010-es újabb Fallout megjelenése, ami a New Vegas alcímet viselte.

Azt kell mondjam, a New Vegas képében megkapta a széria az első, tartalmilag minőségi mellékszálát. Időben négy évvel a Washingtoni események után járunk. Amilyen messze kalauzolt térben a harmadik rész a klasszikus játékoktól, úgy hagyjuk magunk mögött a 101-es Menedékből megszökött Magányos Vándor kalandjait és térünk vissza (majdnem) arra a régióba ahol minden elkezdődött.fnv_enclave_armor.jpg

A játékos egy futárt alakít, akinek egy csomagot kell Primm nevű vársorból new Vegasba juttatni, ám útja során elkapja őt egy rablóbanda, akiket egy rejtélyes, öltönyös férfi vezet. A Futárt megfosztják csomagjától és kis híján az életétől is. Egy Victor nevű robot találja meg karakterünket, a sivatag közepén, saját maga által ásatott sírjában feküdve, golyóval a fejében a Futárt, de még időben  elviszi a legközelebbi város orvosához. Itt a Fallout 3-ból már ismert "történetbeágyazott-karaktergenerálás" következik. Egy orvosi vizsgálat alatt meghatározhatjuk főbb tulajdonságainkat, nevünket, kinézetünket, nemünket és a klasszikus részekből visszakapjuk jellemvonásainkat is. Mitchel doki vizsgálat után pár dologgal és jókívánsággal ellátja a Futárt majd útra bocsájtja hogy megtalálja támadóit és elégtételt véve visszaszerezze rejtélyes csomagját....

maxresdefault_1.jpgKezdjük azzal hogy véleményem szerint, EZ a játék a közvetlen folytatása az első két résznek. már ha csak azt nézzük hogy az Obsidiannál több olyan fejlesztő is dolgozott a játékon, akik egykor a Black Isle égisze alatt a Fallout 1-2-n. Ez a tény már önmagában azt sejteti hogy valamilyen szinten rajtahagyják a játékon az első két rész kézjegyét, de arra még én sem számítottam hogy ennyire. Kezdjük a helyszínnel, ami nagyjából a Mojave sivatagot öleli fel így Nevada államot, valamint egy kicsit Arizonából és Kaliforniából is. Talán most járunk földrajzilag legközelebb az első játékok színhelyéhez a második rész óta. A karaktergenerálásnál is visszaköszön egy régi elem a jellemvonások (traits) képében. Felvehetünk max. két olyan képességet, aminek mind előnyeit mind hátrányait élvezhetjük játékunk során. A régi hangulat megteremtésére a zene is szolgál egy kisebb nosztalgiával, mivel a helyszínek többségén az első két rész háttérzenéit/zajait hallgathatjuk. Kalifornia közelsége miatt nem egy-két utalást is kapunk, az ott játszódó részek végkimenetelét illetően ami elég jó dolog, ugyanis ez a Fallout 3-ból hiányzott szerintem. Ám harmadik részhez hasonlóan itt is feltűnik egy régi, jól ismert és kedvelt karakter, méghozzá a második részből. Hogy kicsoda? Ennek megfejtését meghagyom nektek. Aki esetleg hiányolta a harmadik rész arzenáljából a Bozart vagy a T51b páncélt, annak sem kell csüggedni, ugyanis rengeteg régi öltözékkel ,páncéllal és fegyverrel lett kiegészítve a Fallout 3 tárgylistája. Frakciókban visszaköszön az Új Kaliforniai Köztársaság (NCR) és 12 év után újra találkozhatunk az eredeti, nyugati parton székelő Acél Testvériség tagjaival is. Eme érdekcsoportok jelenlétéhez fűződhet a környék fejlettségi szintje is. Falloutban még nem láttam ilyen fejlettnek a civilizációt, bár ez annak az érdeme is lehet hogy viszonylag kevés bomba csapódott be Vegasba és környékébe. Ez persze nem azt jelenti hogy nem kapunk ízelítőt a pusztaság rémségeiből, csak mindössze szerintem kevesebbet mint mondjuk a harmadik részben.maxresdefault_2.jpg

A döntések, mint mindig most is kulcsszerepet játszanak. Eldönthetjük melyik frakciót segítjük, háttérbe szorítva ezzel a többit kialakítva ezzel a játék végi nagy összecsapás végkimenetelét. Az utolsó videóban pedig újból végigveszi a játék a különböző települések fejlődésében játszott szerepünket. A frakciós rendszerről még annyit hogy vigyázzunk hogy milyen öltözékben rohangálunk a pusztában! Egy NCR egyenruhában nem feltétlen egészséges egy Cézár Légiós tábor közepén flangálni, de ugyanez fordítva is igaz!

Lehetőség van a játékban craftolásra akár csak a legutóbbi játékban itt is összeeszkábálhatunk mindenféle limlomból fegyvereket. Viszont az Obsidian továbbment és már nem csak csúzlikat rakhatunk össze hanem különféle tárgyakat is. Gyógynövényekből stimpack-et, lőporból és töltényhüvelyből lőszert stb.

NPC-kből kapunk megint egy valaggal. Robotkutya, szupermutáns, zsoldos, exkatona, robot és társai bt.. A szokásos sémát követik a Fallout szérián belül, ám mindegyiknek megvan a maga izgalmas háttértörténete, amit érdemes kibogozni. Az új fejlesztőbrigád hozzácsapott az NPC-khez egy külön menüt amiben könnyebben tudjuk managelni társaink taktikáját felszerelését.

A szinkronhangok mint mindig most is elsőosztályúak és van egy pár nagyobb név is. Ron Perlmanről nincs mit mondani. 97 óta ő a sorozat narrátora és ez így is van rendjén. Ahogy a Fallout 3-ban a karakterünk apjának hangjaként sikerült megnyerni Liam Nessont, az itteni kulcsfigura, rejtélyes öltönyös hangját sem kisebb név adja mint Matthew Perry.

A bugok! Hát azokból még mindig van elég. Azóta már kijött javításokkal már nincsenek durvábbak, viszont jelen vannak a Fallout 3-ban megismertek, mint a hiányzó textúra, átmegyek a falon a karakterrel stb. A New Vegasban mindössze ezen jelenségek száma nőtt meg drasztikusan. Lehet hogy a grafikus motor hibája, de úgy tűnik a sorozatot végig kísérteni fogják az ilyen hibák. A western stílust nem preferálóknak szintén lesz egy kis keserű szájíze a játékot látva, ugyanis a New Vegas erősen táplálkozik abból a műfajból.

Az Obsidian méltó mellékszálat alkotott a legjobb poszt-apokaliptikus szerepjátéknak és tovább öregbítette annak hírnevét. Nem volt kérdés hogy folytatódni fog a dolog, csak nem tudtuk mikor. Az évek során jöttek a pletykák, hogy a játék negyedik része ismét a keleti parton fog játszódni, mégpedig Bostonban és környékén ,de biztosat csak az idei E3 konferencián tudtunk meg amikor a Bethesda megmutatta a Fallout 4 első képsorait...

 

 

Iderakok még egy kis betekintést a november 10-én megjelenő következő részből is...:

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulvel.blog.hu/api/trackback/id/tr967818472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása