2017. január 11. 13:36 - Redfield

Resident Evil 6 (2012)

No Hope Left

resident-evil-6-pc-cover-www_ibrasoftware_com.png2012 vége - A kelet-európai Edóniában, az ott dúló polgárháború alatt, egy eddig ismeretlen vírust vetnek be a lázadók. A BSAA egységei becsatlakoznak a konfliktusba a mutálódott lázadók és az általuk fegyverként használt bioorganikusok ellen. Egy amerikai kormányügynök és egykori raccooni túlélő, Sherry Birkin talál egy zsoldost, Jake Mullert, aki úgy tűnik immunis az elszabadult C-vírusra.

2013 június - Az amerikai elnök nagy bejelentésre készül, egy kisváros, Tall Oaks egyik egyetemén. Azonban a bejelentés napján furcsa gáz lepi el a várost, megfertőzve ezzel a lakosság több, mint 90%-át, köztük magát az elnököt is, akit egyik bizalmasa, Leon S. Kennedy kénytelen megölni. A Titkos Szolgálat kötelékében lévő Helena Harper bevallja Leonnak, hogy tudja mi okozta a katasztrófát, így együtt indulnak a pokollá változott városon keresztül a válaszokért.

2013 június 30 - július 1 - Terrortámadás éri a kínai Lanshiang tartományt. Egy C-vírussal történő támadást követően a lakosság nagy része mutánssá, vagy zombivá alakul át. A BSAA alakulatokat azonnal a helyszínre vezénylik. Az edóniai események miatt még nem 100%-os Chris Redfield és társa, a fiatal Piers Nivans az evakuálás segítésén munkálkodik, de a borzalmak lassan túlnőnek rajtuk.

Ezen különböző események között látszólag nem sok kapcsolat van, azonban amint a szálak összeérnek, hőseink előtt egy olyan terv bontakozik ki, ami csak egy szörnyeteg agyszüleménye lehet...

A Resident Evil sorozat egy különös szerzete a játékvilágnak. Kezdetben egy váltott kamerakezelésű túlélő horror volt(RE), ami mesterien értett a feszültségkeltéshez, köszönhetően a kevés lőszernek és a hordányi szörnynek, ami a Spencer Kastélyban leselkedett ránk. Ezt a hangulatot megfűszerezték újabb, nagyobb helyszínekkel és borzalmakkal az elkövetkező részekben (RE2, RE3) és szép lassan a grafika is csiszolódott (RE: Code Veronica). A rengeteg mellékszál, előzmény(RE0) és az első rész remakeje után kaptunk egy már akciódúsabb, ám még mindig remek horror játékot (RE4), ami újabb fejezetet nyitott meg a franchise történetében. Ennek fordítottját megkaptuk egy horror elemekkel tarkított akciójátékban(RE5). Adott volt a kérdés merre fejlődik tovább a sorozat, ami már önmaga is lassan egy állandóan mutálódó szörnyeteg lesz, akár a főszerepben tetszelgő lények.

Tudom nem szokásom ezzel foglalkozni, de örömmel vettem észre, hogy nem én vagyok az egyetlen, aki megütközött a 6-os szám logóján... Persze, amint túl tettük magunkat az orális örömöket élvező zsiráf látványán, elkezdhetjük aktuális hősünk kalandját. Ám újabb meglepetésünkre a játék több karaktert is felajánl, akikkel játszhatunk. Van újfent egy Leonunk, de itt van Chris is, az újonc Jake és a mindig titokzatos Ada. Mind a négy kampány, más-más perspektívából mutatja be ugyanazt a történetet. Mindegyik főszereplőnknek akad egy társa is, többek között a második részből Sherry Birkinnel is találkozhatunk vagy akár játszhatunk is, ugyanis a kampány kezdetekor választhatunk a főkarakter és partnere között. Külön meg említeném Jake Mullert, akit kezdetben nem csíptem, de az egyik legjobb karaktere lett a szériának és talán véltem felfedezni egy kis hasonlóságot a Capcom másik nagy sorozatának hősével, Dantéval.

maxresdefault_1_3.jpg

Nekem néhol túl hiányos az egész sztori. Mintha az íróknak lett volna pár jó ötletük de félkészen odab*szták az asztalra. Mi történt Simmons és Ada között? Kikből áll a titokzatos "Család"? Mi a fene van Adával? Egy halom kulcs kérdésre nem kapunk választ és ez kurva frusztráló, mert alapjába véve nem lenne rossz a sztori. Ugyan vannak ilyen eldugott, szétlőhető medálok, amik kioldanak ilyen szöveges dokumentumokat a bónusz menüben, de ilyen kérdések megválaszolására had ne keljen már minden négyzetcentimétert átkutatni.

Pedig a történet fontos szerepet kaphatott volna, ugyanis rengeteg scriptelt jelenet van. Legutóbb a Metro sorozat játékai voltak ilyenek számomra, amik már már magukat játszatták és többször néztem mitörténik, mint játszottam. Baromi sok az átvezető videó, meg ha az nincs akkor quick-time eventeket kapunk. Szó se róla ezek közül van pár hangulatos darab, de néha túl sok. Viszont  a sok quick-time eventtel teletűzdelt jelenet rohadtul látványos. Igazi hollywoodi popcorn mozikat idéző hangulatot kap az egész. Amikor Leonnal megpróbáltam levegőben tartani quick-time eventtel egy helikoptert az ultramodern kínai város felett, mélyen elgondolkodtam milyen messze jutottunk az  Spencer Kastélyos klausztrofób hangulatából.

Azért van, ami visszaköszön. Például visszatérnek zombik. Igaz csak Leon kampányában többnyire, de adják a régi érzést. Chrisnél és Jakenél már inkább a gépfegyveres fertőzöttek a J'avo-ké illetve a nagydarab mutánsoké lesz a főszerep, így ők inkább akció felé tendáló kampányt kaptak.

resident-evil-6-xbox-360-x360-20529.jpg

Fegyverekből nincs továbbra se hiány. Megkapjuk a szokásos 9mm-s oldalfegyvert, a vadászpuskát, a magnumot és a többit. Mindezek mellet azonban rengeteget fejlődött a közelharc. Immár nem csupán késre, vagy quick time eventre korlátozódunk, hanem bármikor bátran felugorhatunk/szájba verhetjük ellenfeleinket. Kapunk még egy quickshot nevű opciót is, amivel egy gyors lövést adhatunk le egyenesen fej irányba. Új lehetőségként immár sprintelhetünk is, de vigyázzunk, mert mind a közelharc, a gyors lövés és a sprintelés fogyassza a staminánkat, aminek kimerülése kellemetlen meglepetéseket okozhat menekülés közben.

A gyógyeszközök kezelésében is beindult némi változás. Immár minden kis összekészített gyógynövény adagunkat belerakhatjuk egy kis tárolóba, amiből aztán egy gomnyomással fel is tudjuk őket használni.

Bekerült a játékba a skill pontok használata. Némely borzalom halálakor maga után hagy egy sakk figurát ami bír egy bizonyos értékkel, de nyilván az erősebb szörnyek több skill pontot érő bábút dobnak. Ha végeztünk a pályával, a megszerzett pontokat elkölthetjük képességekre(pl. jobb sebzés/közelharci támadás/védelem), amikből hármat ki is választhatunk karakterünknek.

resident_evil_6_repack_screenshots_1.jpg

Sajnos a hatodik rész kritikailag elég megosztóra sikeredett, de ahogy egy ilyen címtől az várható, jól teljesített anyagilag. Sokan már nem is horror játékot láttak a RE6-ban csupán egy mezei shootert. A kérdés már csak az hogy sikerül e magára találnia a sorozatnak a következőkben..

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulvel.blog.hu/api/trackback/id/tr611991962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása