2015. április 17. 08:45 - Redfield

Steve Crawford: SAS Enciklopédia

"Nagy-Britannia Különleges Légi Szolgálata (Britain's Special Air Service, rövidítve SAS) a világ leghíresebb különleges egysége. Az SAS enciklopédia hiteles és egyedülálló információkat ad a világhírű alakulat életének minden részletéről. Felsorolja a csatákat és hadjáratokat, bemutatja az SAS által használt fegyvereket és felszerelést, ismerteti a kiképzési módszereket, az SAS harcászatát, valamint az összes olyan hadműveletet, amelyben az SAS katonái napjainkig részt vettek."

Na eddig tartott az oldal játékokra való szakosodása, amit most egy könyvről szóló agymenéssel törnék meg. Nem is kezdhettem volna nehezebbel mint egy enciklopédiával. Igaz, nem nevezném a szó szoros értelemben annak, de azért mégis jobb, ha ráaggatjuk ezt a jelzőt.

Mint ahogy a nevéből is kitűnik az SAS Enciklopédia a brit elit egységgel, a Különleges Légi Szolgálattal (Special Air Service) foglalkozik részletesen és azt kell mondjam, maradéktalanul eleget is tesz feladatának.

Ahogy férfi létemre sosem szerettem a focit, úgy nem voltam soha egy katonáskodós típus se. Egy időben aztán megnőtt az érdeklődésem e téma felé, köszönhetően a Modern Warfare sorozatnak. Abban a játékban hallottam először az SAS alakulatról is. Egy halom hasonló témakörű játékot végigjátszottam és elolvastam megannyi SAS-ről szóló cikket.

Maga a könyv szerkezetileg három részből áll. Az elsőben az ezred történetét meséli el, a másodikban a harcászat kerül bemutatásra, a harmadikban pedig a felszereléseket vehetjük jobban szemügyre. Mindez persze rengeteg ismeretet foglal magába, ám meglehetősen szárazon írja le őket (bár lehet túl sokat várok egy enciklopédiától). Ez a történeti résznél is igaz (egy-két kivétellel), viszont a harcászati módszerek taglalásánál teljesedik ki, ahol önismétlést véltem felfedezni, mikor bizonyos eljárásokat a történeti részben már leírtakkal próbáltak illusztrálni, ezzel újra leírva a megtörtént eseményeket. Ezért természetesen a könyv egy idő után unalmassá válhat azoknak akik nem militarista beállítottságúak.

Hozzáteszem pozitív jellemzőként, hogy a rengeteg katonai dolog mellett foglakozik egy-két fejezet a szélsőséges körülmények közötti túlélésről is, amiről azért jó volt olvasni és kicsit kiragadott a különböző hadműveletek egyhangúságából.

A könyvet abszolút nem tudom mindenkinek ajánlani, kivéve azoknak akik nagyon érdeklődnek a hadi technológia és hasonló dolgok iránt. Én egész eddig nem tudtam eldönteni, hogy viszonyuljak ehhez a témához, de elolvasva az enciklopédiát rájöttem, nem áll hozzám annyira közel a "katonadolog",  mint gondoltam.

A következőkben újra visszatérek a játékokhoz és meglátogatom a Határföldeket.

Címkék: könyv katonai
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulvel.blog.hu/api/trackback/id/tr207552162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása