2016. január 03. 22:40 - Redfield

Batman: Arkham Asylum (2009)

Welcome to the madhouse

mpw-47057.jpegA 2009-es évre szuperhősökből már Dunát lehetett rekeszteni a filmvásznon, más volt a kérdés azonban a videojátékok terén. Pókember, a filmadaptációk mellékágán felkapaszkodó játékai szerintem finoman szólva is minőségi mélypont ebben a médiumban, de ott van még a hasonló környezetben "kinőtt" X-Men 3 is, amiről így egy végigjátszás után is csak arra emlékszem, hogy baromi szar irányítása és kamerakezelése volt. Folytathatnám még, és sajnos lenne még még mivel, de inkább hagyjuk... Volt részem azért pár kiemelkedőbb darabhoz, de azok is többnyire a középkategóriát erősítették inkább, ezeket megugrani pedig csak a Rocksteady Batman Arkham Asyluma volt képes leverni.

Kilenc évvel járunk a már kitárgyalt Arkham Origins után. Batman, a városházán tetten ért Jokert szállítja vissza az Arkham Elmegyógyintézetbe (ahol a legtöbb batman-féle gonosztevő tölti "terápiás mindennapjait"). Itt hírhedt gonosz bohócunk egy részletesen kidolgozott terv keretein belül, kijátszva a biztonságiakat, átveszi az irányítást az elmegyógyintézet felett. Csapdába esve hát, egy seregnyi kiszabadult elítélt örült gyilkos és egy maréknyi túlélő ártatlan bent dolgozó között, Batman macska-egér harcba kezd Jokerrel, hogy felfedje annak sötét tervét és megakadályozza annak megvalósításában, mindenáron...

batman-arkham-asylum-20090805051338563.jpgA megjelenés szépségét az Unreal Engine 3-nek köszönhetjük, ami ekkoriban élte talán fénykorát. Részletesen kidolgozott karakteranimációk, remek fény és színkezelés. Azt mondom hogy ez a grafikus motor még talán mai szemmel is bőven megállja a helyét.

Az irányíthatóságra szintén nem lehet semmiféle panaszunk. Klasszikus külsőn nézetes (azaz TPS) szemszöget kapjuk, ami azért dinamikusan helyezkedik harc közben. Erre szükségünk is lesz mert a közelharcokat csakúgy önti magából a játék. A zökkenőmentes ütlegelés a FreeFlow nevű harcrendszer biztosítja, amitől lényegében 2-3 gombot használva tömegeket megsemmisítő kombókat engedhetünk szabadjára. Bizonyos szituációkban a verekedés helyett célratörő a lopakodás. Ilyenkor egyesével intézhetjük el ellenfeleinket, szellőzőkben sunnyogva vagy vízköpőszobrokon ugrálva. A célpontok 1267209-952338_20100304_005.jpglevadászására a Detective Vision lesz segítségünkre, ami egyfajta röntgenlátást tesz lehetővé, így könnyen tájékozhatunk ellenfeleink hollétéről, de akár felfegyverkezettségük mértékéről is kaphatunk bővebb információt, hogy pusztakezes vagy lőfegyverrel rendelkező ellenféllel állunk e szemben.

Talán ebben a részben találkozhatunk a legkevesebb  klasszikus Batman gonosszal, de ez végül is betudható annak, hogy ez az első játék a sorozatban. Azért persze utalásokat kapunk a többiekre is. Riddler (magyar nevén Rébusz) még különböző bónusz tárgyakat és feladványokat is elrejtett a sziget különböző pontjain, amik külön mellékküldetésnek is beférnek a játékba, kitolva ezzel a játék időt pár plusz órával. A tovább és újrajátszhatóságot növeli batmanarkhamasylum_2.jpgdenevéremberünk fejleszthetősége is, ahol a harcokban használatos kombókat és a kütyüink legtöbbjét tudjuk tunningolni. Igaz ezek majd háromnegyedét sikerült első végigjátszásra kimaxolni, de azért marad egy kevés a fősztori végigjátszása után is,

A karakterek megszólaltatására igazi "Batman-veteránokat" sikerült megszólaltatni, beszéljünk, akár a Denevérember hangjaként híressé vált Kevin Conroyról, vagy Joker örök és utánozhatatlan hangjáról, Mark Hamilről. Ugyan a két fentebb említett úriember messze ellopja a showt, a többiek is mind mind faszán derekasan helytállnak. A játék háttérzenéjét Nick Arundel és Roy Fish készítette el és ezek a tételek tökéletesen passzolnak a programba, de szerintem megállná a helyét Sötét Lovag mítosz bármely vászonra vitt alkotásánál. Komolyan utána kellett néznem, mert néha azt hittem hogy ezek a Hans Zimmer féle Dark Knight filmzenék. Még ha onnan is másolták le, akkor is remekül tették, mert ont ott és akkor szólalnak meg a megfelelő dallamok, amikor azoknak kell.

A feketelevesben csak egy dolgot tudok megemlíteni: A kamerakezelés néha hirtelen vált át "ratyiszög"-re és azt veszem észre hogy a gombbal, amivel az előbb még előre haladtam, a következő pillanatban már hátrafelé megyek.

Természetesen a folytatás nem maradhatott el, ami az Arkham sziget kibővülését eredményezte...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulvel.blog.hu/api/trackback/id/tr838228286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása