1998 Július 24.
Az Észak-Amerikai kisváros, Raccon City lakóit furcsa gyilkosságok tartják rettegésben egy ideje. A település szélén lévő Arklay hegység közelében megtalált áldozatokon, a harapásnyomokból kannibalizmusra gyanakodnak. A halálesetek növekedésével a raccooni rendőrség a különleges osztagukra, a S.T.A.R.S. (Special Tactical And Rescue Service) -ra bízza a nyomozást. Azok ki is küldik a Bravo csapatot a hegység erdejébe, ám rövid időn belül megszakad velük a kap...
Jaaa hogy ez a játék volt már? Nos igen is meg nem is... A 2000-esévek elején a Resident Evil brand a fénykorát élte.2000-ben és 2001-ben négy új cím is megjelent, nem beszélve a játék alapján készült filmről, amin ekkor még nem lehetett látni, hogy csak egy kifényezett, belülről rohadó alma. Az akkoriban megjelent játékok közül a spin-offok mellett csak a Code: Veronica volt teljes értékű folytatás, így nem véletlen, hogy a rajongók kíváncsiak voltak mit húz elő legközelebb a kalapból a Capcom.
A cég azonban egy folytatás vagy mellékszál helyett egy harmadik utat választott:az első rész elkészítését, modernebb köntösben, egészen az alapoktól. Ebben az időben, még nem volt annyira divatos a játékiparban az újrakiadás, remakelés, de az eredeti Resident Evil alkotója, Shinji Mikami, úgy gondolta, hogy a '96-os első rész nem öregedett szépen. Mikami már ki is szemelte célplatformnak a Nintendo akkori új konzolját, a Gamecube-ot, mivel állítása szerint a gép képességei segítségével nagyobb esélye van képernyőre vinni eredeti vízióit a játékkal kapcsolatban. Két hónapos tárgyalást követően a Capcom meg is állapodott a Nintendóval, így viszont a Resident Evil Remake Gamecube exkluzív cím lett.
A játék ugyanazt a jellegzetes, váltott kamerakezelést használja ami az előzőek.Megmaradtak a 3D karakter modellek és az előre renderelt hátterek, viszont utóbbiak az eddiginél sokkal kidolgozottabbak. 0lyannyira, hogy néha én is 3D-nek láttam a különféle szobák és termek falait. A remake szintén tartalmaz,számos játékmenetbeli újítást, újraalkotott rejtvényeket, új bejárható területeket. A forgatókönyvön finomítottak és egy új, az eredeti verzióból kivágott mellékszálat is kap a történet.
Mindennek ellenére a játékból kiadtak pár évvel később egy Wii verziót,majd egy felújított változatot is 2015 januárjában PS4-re, X-Box Onera és PC-re.Ezt utóbbit Resident Evil HD Remastered néven. Én magam is ezzel játszottam, tehát a remake remakeje.
A legtöbb tekintetben maradt a régi a játék. Még mindig Chris és Jill közül választhatunk játszható karaktert és mindkettőjüknek megvannak a maguk gyengeségei és erősségei és eltérései a sztoriban. Újra találkozhatunk Barry Burtonnel és Rebbecca Chambersszel is.
Elég rég óta játszom az első Resident Evilel, de itt már az első pillanatban éreztem hogy ez valami komolyabb és az újítások csak megerősítettek ebben. Az új grafikának hála, már sokkal komolyabbnak a szörnyetegek, mint anno, őspolygonos kockaként. A zombik vértől csatakosak, a kutyák mocskosak, de még a pókok is szőrösek!
A játék mechanika is rátesz erre. A szomszédos szobákból az ajtón dübörögnek a zombik. Azt hittem itt megáll a tudomány, egészen addig, míg egy kisebb szobában, három zombi elöl hátráltam egy ilyen éppen ostrom alatt lévő ajtó felé, amikor az kirobbant és befutott rajta egy harmadik zombi. Az ilyen húzós helyzetekre is kínál új megoldást a játék, védekező fegyverek képében. Feltudunk venni számos kisebb tört, sokkolót és gránátot, majd amikor az éppen aktuális zombi ránk ront Chris/Jill automatikusan használja az eszközt az ellenfélen, ami ha nem is feltétlen öli meg, de legalább kiüti amíg elmenekülünk.
Régi motorosként azonban nem ezek voltak, az igazán új élmények, hanem a játékteret,azaz a Spencer kastélyt és környékét ért változtatások. Maga a kúria kibővült. számos új helység került bele és a régiek sem feltétlen tükrözik a '96-os verzióikat. Azt kell mondjam, hogy néhol hiába ismertem az eredeti játékot bizony velem is előfordult hogy elbóklásztam egy hosszabb időt a villa termeiben és folyosóin. Ez persze ugyanúgy igaz a játéktér villán kívüli részeire, talán csak az utolsó terület, a labor maradt a régi úgy ahogy.
Meg kell említenem még az új területet a fakunyhót és az odavezető utat. Itt új tárgyakat találgatunk a puzzleökhöz és felszereléseket, valamint itt találkozhatunk először az új bossszal is. Szörnyek terén azonban több újdonság nem várható kivéve az ún. "Crimson Head"-ek. Ezek sem igazi teljes értékű vadonatúj ellenfelek, hanem a már elhullott zombik továbbfejlődése, ezért sokkal gyorsabb, erősebb és veszélyesebb.Ez megelőzhető a zombi fejbe lövésével vagy felgyújtásával.Előbbire a Beretta csak elvétve képes, mire pedig megszerezzük a Colt Pythont, addigra már mindegy. A zombik elhamvasztásához pedig benzint kell cipelnünk magunkkal és egy szabad négyzet az inventoryban aranyat ér.
Mivel az első rész örök kedvenc, nyilván nem tudok teljesen objektív lenni, de nekem nagyon átjött ez a remake. Sokkal dinamikusabb és fogyaszthatóbb mint eredetije és még a borzalmas szinkront is lecserélték. Ez az első váltott kamerás Resident Evil, ahol az egeret is lehetett irányításnál használni és le a kalappal. A HD Remastered egy rendkívül jó PC-s portot tudhat a magáénak, ami a sorozat történetében kevés játékról mondható el.
Hiába dicsérte azonban a szakma a grafikát, a továbbfejlesztett játékmenetet és az ijesztő atmoszférát, a játék kegyetlen szarul fogyott, amihez szerintem a Gamecube exluzivítás is hozzájárult (a gép finoman szólva sem volt generációjának legjobbja). Akárhogy is, a játék bukása arra ösztönözte a Capcomékat hogy egy sokkal akció-orientáltabb irányba terelje a sorozatot. Azért a paradigmaváltás előtt kaptunk még pár játékot...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.