2016. július 29. 21:44 - Redfield

Resident Evil Survivor 2 - Code: Veronica (2001)

Comfront your darkest fears

re_gs2.jpg2001 februárjában jelentette be a Capcom, hogy a Namcoval együtt egy árkád játékgépet fejleszt, "Biohazard: Fire Zone" címen, ami értelemszerűen a RE franchise része lesz és olyan hírek szivárogtak ki, miszerint szorosan kötődik a nem régiben megjelent CODE: Veronicához. Még ebben az évben megjelent footageből megtudhatta a nagyérdemű, hogy a játékban nem lesznek szinkronizálva a karakterek, csupán feliratozzák Steve és Claire beszélgetéseit. Továbbá bejelentették, hogy nem szándékoznak amerikai piacon megjelentetni a gépet.

Két hónappal később átnevezték a játékot Resident Evil Survivor 2 - CODE: Veronica-ra. Ez egyértelművé tette, hogy a tavaly megjelent Survivor mellékág szellemi örököse lesz, holott így végigjátszva rájöttem, hogy az égvilágon semmi közük nincs egymáshoz az FPS nézeten kívül. Dacára az árkádgépes forgalmazásnak, 2001 júniusában kiadták a programot Playstation 2-re, de csak Japánban és Európában, tehát az USA ebből is kimaradt. Legalábbis hivatalosan.

A Resident Evil Survivor minősége és a Code: Veronica túlnyújtottsága után gondolom érthető, miért ódzkodtam a kettő kombinációjának kipróbálásától. Survivor mellékág lévén továbbra is FPS nézőpontból irányíthatjuk főhősünket, de legalább sokkal ergonómikusabb módon tehetjük, mint az első ilyen részben.

pcsx2-r3878_2010-12-29_04-01-20-80.jpg

Történet nincs. Mindenfelé olvastam a neten, hogy az itt átélt dolgokat valójában csak Claire álmodja a Code: Veronica eseményei után, útban hazafelé, de én erre nem fedeztem fel semmi utalást a játék alatt, aztán lehet én vagyok hülye. Lényegében Steve és Claire próbálják elhagyni a Rockfort szigetet és kettőjük közül választhatunk kit irányítunk. Mindketten egyedi fegyverarzenállal rendelkeznek és ennyiben ki is merülnek a különbségek.

Az Arcade Mode-ban öt pályát játszhatunk végig, mindegyik egy-egy Code: Veronicás helyszín a szigeten, így FPS nézetben is elkalandozhatunk az ismert helyeken.

pcsx2-r4600_2011-08-20_17-03-53-77.jpgA pályák felépítése a lehető legegyszerűbb: Adott egy kijárat, amihez a szükséges kulcs (vagy kulcsok) többnyire a szint másik végében vannak elhelyezve és nyilván a pálya hemzseg a különféle szörnyetegektől.  Ha ez nem lenne elég, minden szint elején elindul egy visszaszámlálás ami a nullához érve szabadjára engedi a harmadik részből ismert Nemesist. Ő egy eléggé kemény dió ezért jobban járunk ha hamar végzünk a pályával.

pcsx2-r4600_2011-07-31_02-18-35-59.jpgA Dungeon Mode, hasonló, az előzőleg kitárgyal arcadé-hoz, itt azonban több hullámban érkező ellenségekkel (és egy bossal pályánként) szemben kell helytállnia a játékosnak. Ebben a játékmódban nagy szerepet kap a kombózás, tehát a legrövidebb idő belül, a legtöbb kreatúrát öljük meg. Több fegyvert is kapunk ezúttal és végre hármat is hordhatunk magunknál egy időben és nem utolsó sorban, az Dungeon Mode pályáit teljesítve nyithatunk meg olyan karaktereket a Code: Veronicából, mint Chris Redfield vagy Rodrigo Juan Raval.

A Survivor 2 sokkal kevesebb tartalommal bír mint elődje, de ez igazából betudható annak hogy játékterembe lett szánva eredetileg és ez csak jót tett neki. Egy klasszikus játéktermi fénypisztolyos lövöldét kapunk, ami legalább nem akar több lenni. Ebbe a hibába pedig elődje csúnyán belecsúszott.

Mivel előzetest nem találtam álljon itt egy Arcade Mode végigjátszás:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulvel.blog.hu/api/trackback/id/tr38754514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása