2016. augusztus 04. 20:03 - Redfield

Resident Evil - Outbreak (2003) / Outbreak File #2 (2004)

Evil goes online

outbreak1_eu.jpg1998 Szeptember 28 - Október 1

A csendes, amerikai kisvárosban, Raccoon Cityben átlag emberek élik hétköznapi életüket és teszik mindennapos dolgaikat. Még ők sem tudják, de várost irányító Umbrella vállalat egy földalatti laboratóriumában elszabadult egy kísérleti vírus, ami hatalmas pusztítást végez a városon. Kit egy bárban ér a katasztrófa első hulláma, mások a városi kórházban barikádozzák el magukat. Egy dolog azonban közös: Minden, még élő  városlakónak meg kell küzdenie a túlélésért és kiutat találnia mielőtt még a járvány őket is utoléri...

A producer, Noritaka Funamizu bevallása szerint az első tervek a Biohazard Outbreakh-ez, már a Resident Evil 2 megjelenése előtt, 1998- ban elkészültek. Ahogy növekedett az online játékokra az igény a konzolokon is, Mikami, az első Resident Evil rendezője azt tanácsolta Funamizunak hogy tegyen egy próbát a dologgal. A korai terveknek megfelelően készítettek egy kisebb multi-player minijátékot, ahol a játékosnak a lehető leghosszabb ideig kellett túlélni. Ezt végül törölték, a csapatmunka rossz dinamikája miatt: A játékosok ösztönösen inkább elfutottak a horda elöl, (és haltak meg emiatt igen hamar) minthogy egymást segítették volna a túlélésben. A fejlesztők úgy gondolták, hogy a Resident Evil sorozatban, az egyik dolog, ami megadja a játék ijesztő atmoszféráját, az pont a többjátékos mód hiánya és a tudat, hogy a játékos magára van maradva. A csapat aztán úgy döntött, hogy egy olyan játékot készítenek, ami a saját történetét követi, de mégis lehetőséget ad a többjátékos módra is. Ennek ellenére a játék fejlesztését később parkoló pályára tették.

2002 elején a Capcom úgy döntött, hogy feléleszti a projectet az első próbálkozásból megmaradt tervek alapján. Az Outbreak egy kezdeményezés része volt, amin belül a Capcom három, hálózati játékra fókuszáló programot adott ki. A cél az egymilliós eladás legalább egy játékból a három közül. Ez az Outbreak esetében végül be is jött. A játék tiszteletét tette a Sony 2002-es E3 konferenciáján is. Bemutatták a "valós" 3D hátterekkel operáló helyszíneket, felfedtek  négy játszható karaktert, és demonstrálták a köztük használható kommunikációs rendszert. Még ebben az évben átnevezték a projectet Biohazard Networkre, októberben pedig már 19 pálya volt fejlesztés alatt és még ennél is több volt tervben, novemberben pedig megindult a marketing áradat. 2003 májusában az alcímet ismét megváltoztatták Biohazard Outbreakre. A pályák száma lecsökkent ötre, további öt kész pálya, amit nem raktak bele a játékba, az Outbreak: File #2 nevű kiegészítőbe került be.

reoutbreakee3_4.jpg

Az irányítás és a játékmenet nagyjából hasonló a klasszikus Resident Evilekéhez, Ez alól kivételt a pályákra osztott játéktér képez. Kezdéskor lehetőségünk van kiválasztani a játék nehézségét, a karakterünket és a játszani kívánt pályát. Minden pálya teljesítésekor kapunk bizonyos pont számot attól függően mi mindent tettünk a pálya alatt. Ezeket a pontokat beválthatjuk speckó ruhákra, videókra, játékmódokra. Ezek azok a dolgok amik hiányoztak nekem annak idején a Code: Veronicából, hogy a játék újrajátszassa magát többször is ezekkel a feloldható tartalmakkal. Van a játékban egy "második életrendszer" ha úgy tetszik. Minden pálya elején elindul egy számláló a jobb alsó sarokban, ami a fertőzöttségünk szintjét méri. Ezt persze nagy mértékben növeli, ha különféle kreatúrák megsebeznek és ha az érték eléri a 100%-ot  vége a játéknak. Ez így persze már csak hab a szartortán de azért találunk néhol gyógyszereket, amíg lecsökkentik vagy egy időre meg is állítják a fertőzés mértékét.

Az  internetes szerverekre való csatlakozáshoz szükség volt egy felhasználói fiókra. Online módban választhattak a játékosok:  1.) Free Mode-ban a játékosok maguk állítják össze a játékot pályát és a nehézségi szintet. 2.) Scenario Mode-ban pedig mindez automatikusan történik.

Értelemszerűen én csak a Single Player részével játszottam és meg is látszik hogy nem egyjátékos módra tervezték az Outbreak-et. Legalábbis, ha semmit nem unlockoltál még ki. A helyzet az, hogy a játék nem hagy egyedül játszani, az AI vezérelt partnerekkel pedig kész káosz együtt túlélni bármit is. Ezek a kretének nem csinálnak mást, csak össze-vissza rohangálnak és ész nélkül szedegetnek fel a tárgyakat  (akár törött seprűnyélre is lecserélik a pisztolyt stb.). Ez nem csak azért zavaró, mert nem segítenek, de még akadályoznak is. Egyik alkalommal, kb. fél órán keresztül kerestem a pálya végigjátszásához nélkülözhetetlen kulcsot, mire rájöttem, hogy az egyik, alagsorban bujkáló partneremnél van. Hála az égnek, az egyik feloldható mód, a Solo Mode, vagyis végre tényleg egy szál magunkban állhatunk neki a zombiírtásnak és így a legélvezetesebb a játék. Jah... Kár hogy mód eléréséhez előtte hard fokozaton is teljesítenünk kell mindent az ostoba AI karakterekkel a nyakunkon.

resident_evil_outbreak_screenshot.jpg

Az irányítás sincs a helyzet magaslatán. Váltott kamerás nézetet használó játéknál nyilván az ideálisabb, ha a gombjaink iránya állandó. Az előre gomb lenyomásával mindig előre megyünk a jobbal mindig jobbra fordulunk stb. Nem tudom mire gondoltak a fejlesztők, mikor megcsinálták, hogy minden kameraváltásnál változik az irány gomb helyzete. Ha a következő kameraszögnél jobbra néz karakterünk, a jobb gomb jelenti az előre haladást és így a többi irányítógomb is megfordul. Meglehet szokni egy idő után, de még akkor is érhetnek váratlanul kicseszett szituációk emiatt.

A játék javára írom a helyszíneket. Bejárhatunk ismerős helyeket, mint a harmadik részből ismerős kórház és a másodikból a földalatti laboratórium, de az újak esetében is eddig még nem látott területeket járhatunk bele Raccoon City-szerte mint a városi egyetem, vagy az Apple Inn szálló.

Nem ez a játék váltotta meg a jegyét  a sorozatnak a coop játékiparba, mi sem jelzi jobban hogy az amerikai szervereket már 2007-ben leállították és a japánok is megadták magukat 2011-be. Ha valaki kedvet kapna a single player kipróbálására annak pedig csak az említett fenntartásokkal ajánlom.

uk_cover.jpgResident Evil - Outbreak: File #2

Az Outbreak viszonylagos sikere után egy év múlva jött is a folytatás, ami igazából egy kiegészítő lemez lett. A rövid fejlesztési időből kitalálható, hogy nem sok változás történt a külsőt illetően, de a játékmenetben történtek változások. Végre lehet mozogni és lőni egyszerre és a harmadik rész óta először újra kitérhetünk a támadások elöl.

A játék öt új fejezetből áll. Ezek többsége az előző részből kivágott pályák, de ez nem von le értékeikből. Megfordulunk állatkertben, erdő közepén lévő lerobbant kórházban de még a második részből legendássá vált rendőrkapitányságon is. Az AI továbbra is borzalmas, de már legalább van annyi kontrollunk társaink felett, hogy  utasítani tudjuk őket a gyógyszerek használatára. Így már nem fordul elő, hogy haldoklón bicegő társam tele volt gyógycuccokkal és baszott felhasználni egyet is. Persze ha így valakinek túl könnyű lenne a játék, immár választhat nightmare módot is és ha ott sokszor elhaláloznál nem kell sokat várni, mert a fejlesztők a töltési időt is leredukálták (állítólag, mert én ezt nem vettem észre).

resident_evil_outbreak_file_2_9.jpg

A File #2- nek ugyan sikerült kijavítania pár hibáját az alapjátéknak és nagyrészt pozitív kritikákat kapott, de ilyen alapanyagból ő sem tud várat építeni és ez az eladásokon is meglátszott. A tervezett harmadik részt el is törölték. Ennek ellenére javaslom kipróbálásra mert vannak jó megmozdulásai a játéknak, amiért valahogy nem érzem elvesztegetettnek a vele töltött időt. Persze, ahogy az alapjátékot ezt is érdemes inkább Solo Mode-ba tolni ha teheted.

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulvel.blog.hu/api/trackback/id/tr58893048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása